pátek 1. února 2019

十八 - Prázdniny na venkově


31. 1. 2019
Linxiang
Pondělí. Den odjezdu. Tragédie. Naprostá.
Jako obvykle...

Instagram:
Na vědomost se dává, že žiju! Někdy žiju, někdy užívám, někdy přežívám.

Můj "kamarád" na měsíc leden je Chilli. Leden jsme začali společně v 株洲 (Zhuzhou) a leden společně zakončíme v 临湘。(Linxiang)

Dneska je první den, spíš večer, a první noc v čínské rodině. Budu tady bydlet +/- týden.

Zásadní informace:
Zima! Všude je zima. Mega, hrozně, strašně moc zima. Připadá mi, že uvnitř je chladněji než venku.
Po tom, co jsem měla více než 14 dní rýmu, jsem dneska nastoupila do auta a začala smrkat. Bravo!

Koupala jsem se s rybkama. Tedy, já se sprchovala, rybky plavaly v lavoru. Když jsem je objevila ptala jsem se, jestli je sníme.

 "Yes." 🙄

Fotka je z nedělní večeře a o té zase jindy.
Odjely jsme dnes odpoledne, dorazily jsme na večeři v bytě #1 a po večeři se přesunuly do bytu #2 (domů). Večerní procházka městem, eat more, televize, play phone.  Zítra jedeme na oběd k babičce, pryč z města, na venkov. Uvidíme, co přinese zítřek.


Čínský venkov.
Mezi rýžovými políčky a bambusovými háji. Povídání o zemědělství.
Čínská vesnice vypadá jako česká vesnice před 100 lety + odpadky + plasty + pár moderních zásahů. Na mě to působí velmi zvláštně. Nepatřičně. Jakoby se stroj času zasekl mezi minulostí a přítomností a obrazy z dvou různých období se vzájemně prolínaly.























K obědu byla mimo jiné slepičí polévka. Ptala jsem se, jestli je to jedna ze slepic, co běhají venku.
-          -   Ano.
-          -  Babička jí zabila?
-          -  Ano.
Oh.

Večer Chilli pekla sušenky. Finger cookies.


Středa.
Rodiče se nás pokusili několikrát probudit, ale jako správné studentky na prázdninách jsme v 11 hodin, když maminka přišla z práce domů, aby nám uvařila, stále ještě ležely v posteli.

Po obědě jsme chvilku odpočívaly a kolem půl třetí jsme s tatínkem vyrazily na výlet. Obranná věž proti Turtle monster (želví monstrum). Výstup nahoru a rozhled do krajiny (pohled na rýžová políčka v mlze). 




Vzduch je bohužel silně znečištěný i tady. Jedeme dál! Město, kde bydlí teta. Ulice se starými domy. Jsou chráněné zákonem, ale ne všechny jsou udržované. Ochrana zákonem nebo ne, nikdo se o ně nestará, takže chátrají a dost možná brzy spadnou.

Věž druhá. Obrana proti Snail monster (šnečí monstrum). Na tuhle věž se vyšplhat nedá, není dutá. Stojí na břehu Yangzi river  长江 (Cháng jiāng)

Prošli jsme se po pláži a natrefili na rybáře. Tatínek miluje ryby, takže jsme rybáře následovali domů. Nakonec tatínek koupil nejenom rybu, ale také preserved meat (uzené). Šli jsme se podívat do malé stodoly, kde se maso udilo. (rozdělaný oheň, kouř)

Rybář zavolal svojí ženě, aby se přišla podívat na cute little foreign girl (roztomilou cizinku).
Cesta domů. Návštěva tatínkova kamaráda ve staré (bývalé) restauraci, nyní skladiště & kaligrafická dílna. Kaligrafická dílna ve skladišti? Poklad uprostřed nepořádku/haraburdí/věcí.

Kouzla Kaligrafie. Chilli psala. Háňa psala. Bylo to úžasné!



人山人海 - znamená to Mountain of people, Sea of people (hora lidí, moře lidí) a používá se to třeba o svátcích a slavnostech, když je všude ještě mnohem víc lidí než jindy   
Píše se speciální tuší a štětcem, tradičně zprava doleva, případně shora dolů, úplně vlevo je datum a podpis autora.

Dnes (čtvrtek) jsme kamaráda v kaligrafické dílně navštívili znovu a zítra tam pravděpodobně (já doufám) pojedeme zase. Ale o tom zase příště. Word na mobilu je k zlosti a mám zmrzlé prsty. Venku jsou dva stupně a uvnitř není o mnoho tepleji. Centrální topení v téhle části Číny není, protože tady není dost zima.

Děkuji rodičům Chilli za to, že můžu bydlet tady, v ledovém ráji, který je trochu vězením ve vlastním zimním oblečení. Připadám si jako lední medvěd ve svěrací kazajce, po jídle jako těhotný lední medvěd ve svěrací kazajce. (Někdy kombinace fat suit + svěrací kazajka)


Děkuji, že tady můžu mít další doma a že se o mě starají jako o vlastní.


Chillin tatínek má takové konvičky dvě. Každá je z jiné hlíny, tahle tmavší na černý čaj, světlá na zelený. Jsou to unikátní kousky vyrobené přímo pro něj. 

Žádné komentáře:

Okomentovat